söndag, december 19, 2010

So don't teach me a lesson, 'cause I've already learned.

En månad senare är det jul, jag har ledigt, snön ligger vit på taken och jag har helt plötsligt en väldig massa fritid och till det en massa roliga saker att hitta på.

Jag älskar julledigheterna nuförtiden. Alla kommer hem under några intensiva veckor, dagarna är fyllda av möten med gamla vänner över en film eller några koppar java. Kvällarna spenderas med utgång eller hemmahäng. Jag får min dos julafton i Småland som jag älskar så, och juldagen levererar årets intressantaste utgång, som alltid. Till detta skall läggas nyårsafton, mellandagar och efterdagar. Man kan ha det sämre.
.
Nu har jag skrivit ett stycke om allting fyra och en halv gång, helmarkerat och tryckt på "delete" fyra och en halv gång. Det känns helt enkelt för risigt. Nån gång ska jag dessutom orka skriva det där inlägget om det där jag nyss upplevde, som får mig att tro på mänskligheten. Men det får nog vänta ett tag till.


* Shoppat DVD. Office Space. 29:-. Inga konstigheter.
* Gym och bastu är najz.
* Att vakna av sig själv varje morgon är så förtjänat.
* Hur många låtar man än har för att rama in det man känner så fungerar det inte. Längre.
* Snö brukar på sikt innebära slask. Blandat med grus.
* Det är löjligt tillfredställande att fetta in sina vinterkängor så ofta man finner tillfälle.

Inga kommentarer: