söndag, mars 06, 2011

When you feel discouraged, when there is a lack of color.

Våren har äntligen börjat kika fram, och eftersom mars faktiskt har inletts med lite marginal så vågar jag till och med sätta det i skrift.

Nu är det alltså mars, snart är det april, sen är det maj, sen är det juni.

Nästa vecka är utsedd till musikfri vecka. Jag ska inte aktivt lyssna på en enda låt. Det kommer att bli någon sorts "audioasketisk" tillvaro som jag tror att jag behöver. Jag lyssnar på alldeles för mycket musik. Jag hetsäter spår efter spår utan finess. Jag tror att det avtrubbar mig på något vis. Jag skall alltså ge det ett försök och se vad som händer och vad det gör.

Känner vi mig rätt så lär löftet brytas efter sisådär 48 timmar. Men det ska bli kul att försöka!

Högsta betyg ännu en gång, och jag har svårt att vara glad. Jag är alltid för hård mot mig själv. Ingen vet varför.

Inga kommentarer: