onsdag, oktober 10, 2012

There are roads left in both of our shoes.




  • Äntligen har min förkylning släppt och jag slipper vakna upp med andnöd och jobbiga ansiktsljud som sällskap. Jag kan träna ordentligt och även prestera 100 när det gäller under de dagliga passen.
  • Flygglädjen har återigen infunnit sig. Fantastiskt skönt och befriande att kunna se fram emot det som ens dagar går ut på! Att susa fram i 260 knyck över Östergötlands kogar som fullkomligen brinner i höstens alla färger är oslagbart!
  • Årets höst är outstanding på många vis. Och snart är det vår!
  • Mumford & Sons släppte nytt för några veckor sedan, vilket såklart har gjort hösten änn mer höstig. Babel är ett jäkligt stabilt album som kan lyssnas igenom från första till sista låten många gånger om. Det är inget Sigh No More, men ingen ko på isen, det var ju knappast vänta att det skulle gå att överträffa det.
  • American Horror Story. Kanske det? 
  • Downton Abbey går in på säsong 3 och efter 4 avsnitt får jag nog säga att de håller uppe tempot och den oslagbara stilen. Bidrar också till stark höst-feeling!
  • Bloggandet funkar rätt bra i punktform. Passar min dåliga kombination av bloggsug och utlämningsolust. Något att lägga på minnet!
  • Senaste helgen var den bästa på länge för mig. Fan vad den behövdes. Den har behövts länge! =)


Veckans musikvideo presenteras av Ben Gibbard. Precis som en hel del annat viktigt i livet så faller man alltid tillbaka till vissa fasta punkter från förr. Soul Meets Body och Death Cab for Cutie är en av dem. Vackert, starkt och pirr i magen!

Inga kommentarer: