torsdag, oktober 08, 2009

Betraktelser såhär på natten mellan torsdag och fredag:

  • Sällskap är jävligt underskattat. Ingen överraskning direkt, men det är för j*vla skönt att kunna avnjuta sällskap med andra människor i tid och otid. Två veckor i en ensam studentkorridor är inte kul.
  • Man ska inte vara ledsen, man ska vara arg. Det är mycket nyttigare. Som Ika Nord en gång sa, till en stor mängd barn, i ett barnprogram på TV, en gång i tiden.
  • Att låta skolarbeten vänta till sista minuten är en framgångsfaktor för mig. Först då kan jag prestera. En deadline som ligger för långt fram i tiden passiviserar mig. Saker och ting måste hända nu och om en timme!
  • Till helgen är det frisörsbesök och ett försök att inhandla en jacka passande årstiden och kanske ett par skodon på det. Ser fram emot en dag på stan i höstrusket!
  • Återigen dyker La Roux upp på min musik-radar och lyser upp det som är mörkt i mitt liv. Fantastiskt!
  • Tjejer är lika stora svin som tjejer säger att killar är när de blivit blåsta av nån snubbe. Så är det, alla är svin i olika mängd och när det passar dem. Jag är säkerligen inte ett dugg bättre.

Inga kommentarer: