söndag, april 08, 2007

Liksom alla dör genom Adam, så skall också alla få nytt liv genom Kristus. (1 Kor. 15:21-22)


Påsken är något utav ett antiklimax. Det enda man får ut av helgen är lite extra ledighet. Maten är inget vidare (förutom laxen dårå), godiset är äckligt och allt pynt är ju bara för mycket och inger ingen direkt mysstämning a´la julen. Nåväl, ledighet är det ju å andra sidan inget fel på och jag fortsätter leva på en extra ledig måndag, utan att bry mig om påskens budskap, du vet hela grejen med uppståndelsen.
.
Jag har aldrig sett en Beck-film på bio, idag blir första gången. There's a first time for everything och ja, det finns väl egentligen bara ett problem. Vad ska man ta på sig? Jag har en vilja, men just nu går den inte riktigt ihop med det rådande vädret. Jävla skitväder i övrigt förresten. Bestäm dig nån gång.
.
Det har varit en riktigt härlig helg, och jag är helnöjd. Bio med Lovisa blir en klockren avslutning!
.
Amen.

Inga kommentarer: