söndag, mars 09, 2008

Like a waiter, hating the rich but taking their tips.

Att-göra-lista för helgen:

- Köpa ansiktscreme och -peeling, check.
- Bastubad mot förkylningen, check.
- Springa femman i högt tempo, check.
- Köpa vitaminpiller, dubbelcheck

Det har varit en nyttig helg, men framförallt en dyr helg. I fredags var det först kombinerad lunch och köprunda med CW, som är hemma ett tag nu. Efter asiatisk lunch (jag är trött på den här stadens sketna lunchutbud) skulle jag köpa vitaminer för att tanka kroppen inför förestående prövningar och för att driva förkylningsdemonerna ur kroppen. Det blev en burk mega-super-piller som jag efter ett tags funderande dömde ut som suspekta och eventuellt inte riktigt lyckade att ha i kroppen vid en läkarundersökning. Så jag drog inom apoteket och köpte en snällare variant istället (vitamineral). Den suspekta burken får väl öppnas vid tillfälle.

Samma kväll när jag och ER skulle hyra film, blev det inte bara en hyrfilm för oss, utan även tre köp-DVD för mig. Min filmhög börjar arta sig och när nu The Boondock Saints äntligen är en del av den, tillsammans med Fight Club och SAW, börjar en tillfredställelsens skimmer lägga sig över min filmhylla. Det enda som för tillfället fattas mig är nog egentligen American Beauty.

Igår var en snabbvisit på stan planerad. Endast ansiktsprodukter (peel/cleanser och cremé) skulle inhandlas, vilket slutade med att jag kom hem med (utöver nämnda produkter):

* Ett par helsvarta (lite tråkiga) sneakers som jag snabbt fixade till med vita skosnören.
* Ett par ljusblå Elvine-byxor med riktigt schyssta helvita sömmar.
*En ljus-/mörkblå sjal från newdesign.dk, som matchar byxorna.

Det är skönt, för nu börjar jag få min garderob där jag vill ha den, så nu kan jag äntligen påbörja finliret och småpillet. I love it! Men det blev inte en billig helg och nu måste jag skära ner på mina utgifter, för ni förstår nog mycket väl att min statliga lön inte riktigt matchar mina utgifter alla gånger.

Mellan alla utgifter har jag ju också lyckats med konststycket att klämma in lite socialt umgänge, i fredags med både CW och ER som sagt, och en lördagskväll med JB, OK och FP. Alkohol är inget jag tänker syssla med heller nu inför undersökningarna.



Lite mumma är det ju att både The Kooks, Johnossi och Franz Ferdinand är påväg med nya album, Franz släpper väl inte förrän efter sommaren, men det bådar ändå gott. Vågar man hoppas på The Strokes? Tveksamt.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Du gör inte testerna 17/18 mars?

we looked like giants sa...

hurså?

Anonym sa...

jag gör dom då :)