fredag, oktober 17, 2008

The beauty and the beast.

Jag har på senare tid insett och accepterat att jag är en känslomänniska som väldigt starkts drivs av mina känslor och på gott och ont låter mig påverkas av dem. Detta ger sig uttryck i att jag exempelvis lätt får känslor för andra människor, jag är lätt att peppa upp och jag är ganska ryckig i hur jag är och upplevs från stund till annan på grund av det.

Det är i sig inget fel i det och jag tror att jag lärt mig att använd amig utav det på rätt sätt, men ibland skulle det vara skönt att bara kunna stänga av det och vara pragmatisk när tillfället så kräver. Men det kan man ju inte och tur är väl det. För det är kanske just känslor som gör oss till något utöver ett djur i mängden?

Hur som helst, onsdag och torsdag spenderades i skogen där vi gick omkring med massa utrustning och packning och genomförde en massa tunga fysiska moment. Utöver detta regnade det konstant, en timmes sömn tilldelades under upplevelsens 36 timmar och jag brände drygt 12000 kcal, men lyckades bara trycka i mig ungefär 4000. Detta har nu resulterat i en öm och stel kroppshydda som nu måste återhämtas över helgen. Detta skall göras med skolarbete, film och myskläder.

Men givetvis fick man ju ut något positivt av denna nedbrytning av kroppen. För psyket har stärkts, man är mer medveten om hur man är som människa och vilka åtgärder som krävs för att man skall överleva en sådan miljö. Och återigen fick jag en bekräftelse på att jag är en känslomänniska och hur jag ska betee mig utefter den egenskapen. Och det är ju inte så tokigt. Jag undrar hur många andra högskoleutbildningar som erbjuder sina elever liknande insikter och upplevelser?


Veckans album:

1. The Postal Service - Give Up
2. Elliot Smith - XO
3. Markus Krunegård - Markusevangeliet

Inga kommentarer: