måndag, oktober 06, 2008

Well, we might die from medication, but we sure killed all the pain.

Snart är min första kurs slut och innevarande vecka är examinationsvecka. På onsdags är första kursen slut och på måndag börjar nästa.

Det är inte utan att man undrar hur det skulle vara att gå någon annan linje, att bo i någon annan stad och lära känna några andra kompisar. Det är väl naturligt skulle jag tro och egentligen inget som avskräcker mig från att fortsätta på den utstakade vägen. Men det får en att tänka till och det är viktigt, tror jag i alla fall.

Hur som helst trivs jag snuskigt bra och det är skönt att kunna ta sig hem på helgerna, även om prioriterings-symptomet från värnpliktens permissions-helger är tillbaka. "Så mycket att göra, så lite tid" är snarare regel än undantag och ibland känner man sig väldigt uttänjd, men det är inget problem, snarare en lyx och jag håller min mun stängd!

Att bli populärkulturellt upphetsad är jag bra på, och när det bara dimper ner nya album och artister i knäet på mig, samtidigt som både Californication och Entourage smäller igång igen, så kan det knappast bli bättre. Eller jo, det kan det. Sin City 2 är på ingång och jag har stora förväntningar. Sin City innehåller den vackraste filmscenen jag känner till och kan vara en av mina top-3-filmer. Att Max Payne också är på väg gör mig helt sockerdrickig i hela kroppen.

In other news så har jag fått grönt ljus från samtlig instanser på att söka en gång till. Snart är det intervjudags. Vi får se, den här gången är det som sagt mer for the fuck of it och jag har valt att inte bli bitter, trots det faktum att min hörsel inte var för dålig. Men bitter är jag för ung för att bli på riktigt och jag väljer att ta det en sak i taget. Om det inte blir något den här gången heller så har jag iaf mitt på det torra ändå.

Som sagt, vi får se, under tiden vi väntar så tänkte jag bjuda er på tidigare nämnda favoriscen ur världens kanske bästa "film-noir-skurk-och-snygga-brudar-med-stora-vapen"-film. Kanske också en av världens bästa filmer öht. Håll till godo:

Inga kommentarer: