söndag, oktober 26, 2008

Inget, vanligt, jobbigt, helg.

Helgen har varit ganska flitig med alltifrån shopping, sitesajjing, träning, fest och tvättning/strykning/städning. En schysst kavaj har inhandlats, tillsammans med ett par byxor, en slapp t-shirt och ännu en scarf. Dessutom har jag fixat en tavla, ett inramat collage, bestående av mina favoritalbum, för att pynta mina annars så tråkiga väggar som går i 70-tals-anstalts-färg.

Jag har varit här uppe nu i tre veckor i sträck och trivs väldigt bra med det, även om det verkligen känns att man saknar sina nära och kära hemma i halmstad, men det är ju normalbilden för alla andra studenter så jag klagar inte direkt.

Ibland gör man rätt, ibland gör man fel, sjunger Krunegård i den tråkigaste låten som finns på hans album och som dessutom har blivit singel. Men oavsett hur kass den är så stämmer det ju, något jag är oerhört medveten om just nu. Att jag aldrig lär mig hur människor funkar och hur man ska spela spelet. Well, jag är ganska övertygad om att jag aldrig mer kommer att begå samma misstag och det kan man ju se som något positivt. Jag hoppas bara att jag inte har bränt alla mina broar.

För övrigt är fyllesamtal till folk man annars inte skulle prata med bland det värsta som finns och något som folk borde upphöra med ögonabums. Jag skäms ögonen ur mig, trots att det inte är jag som har klantat till det.

Just nu är det ledarskapskurs i skolan och det är roten till många intressanta och provocerande diskussioner. Det är väldigt kul och skönt till en viss gräns, sen blir det bara ansträngt och obekvämt, vilket leder till att jag, konflikträdd som jag är, stänger öronen och fokuserar på något helt annat. Det är något som jag aktivt jobbar med att få bort och det går framåt.

Inga kommentarer: