torsdag, februari 12, 2009

Fast jag blundar kan jag inte sluta se.


Att uppleva riktig kyla är relativt få förunnat. De senaste två veckorna har jag däremot fått så det räcker för ett bra tag framöver, på ett ställe vid namn Arvidsjaur. Kyleffekt närmare 45 minusgrader, pulkdragning och skogsliv var såhär i efterhand intressant, men inget vidare när man var mitt uppe i det. Men alla erfarenheter är bra erfarenheter och så även denna. Kanske man tänker sig för innan man klagar på halmstads +3-gradiga "kyla" i fortsättningen?

Med högsta sannolikhet inte, eftersom den mänskliga hjärnan inte verkar vara speciellt intresserad av att lägga jobbiga stunder och erfarenheter på minnet. Tråkiga och jobbiga upplevelser verkar skjutas åt sidan vilket tyvärr ökar risken för att man sätter sig i samma situation igen. Det är en jobbig egenskap, men kanske nödvändig? Jag vill nog inte veta hur man hade mått om alla minnen, oavsett typ, var lika tydliga.

Helgen var egentligen tänkt att spendera hemma, men JP har fått mina tankar att vandra ner till Lund. Fest hos OK och ett schysst sätt att spendera alla hjärtans dag som jag faktiskt höll på att glömma även i år (blev bryskt påmind av Facebook). Där har ni höjden av singellivet, att glömma bort alla hjärtans dag. Jag har två sådana på mitt samvete. Tragiskt? Njaeeäa, kanske lite sorgligt mest.

Franz Ferdinand spelar på Cirkus den 21:a Mars och jag hoppas på trevligt sällskap!

Inga kommentarer: