torsdag, januari 29, 2009

Gold teeth and a curse for this town.

I måndags rymde jag och blev så till slut fångad, doppad och nersöpen. Nersöpen så till den milda grad att jag fick dras med en två-dagars bakfylla. Allting ska ju upplevas för första gången någon gång och det känns ju skönt såhär i efterhand att just det är avklarat. Men själva rymningen var aslajbans.

Sen har väl resten av veckan varit riktigt seg och det känns skönt att det lackar mot helg. Tyvärr så kommer ju helgen också ta slut och kulminera att jag på måndag står i Arvidsjaur och fryser extremiteter av mig. Jag avskyr kyla och utsikterna ser ju inte direkt goda ut för att en tropisk varmfront kommer svepa in över det norrländska inlandet...

Klassen är nere i en down-period just nu känner jag. Ingen vill göra något, alla låser in sig och är allmänt lama. Detta är illa tajmat med mig som sällan är just down och jag söker mig istället till andra klasser för att få min sociala dos. Det är ju tur att man, till skillnad från en del andra, har sett till att bygga ett kontaktnät utanför korridoren.

I övrigt så har förutsättningarna för min utbildning och framtid ändrats på nytt, både här på skolan, ute i det riktiga livet och för den utbildning jag har sökt. Att få känna trygghet, stabilitet och en känsla för vad som komma skall är inte någon förunnat i den här delen av Sverige.

Bäst låt just nu?
The Shins - New Slang, definitivt. Dov och uppsluppen nedstämdhet när det är som vackrast.

3 kommentarer:

Joackim Johansson sa...

Tjena tjena, hur gick det med jas sökandet sen? Kom långt bak i din blogg och läste något om jas pilot, sedan tryckte jag bara fram till 2009 så tänkte att jag kunde fråga =P

we looked like giants sa...

Föll ur på min högra trumhinna, den var lite stelare än tillåtet. Surt men sånt är livet, går ju inte att påverka ändå.

we looked like giants sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.