söndag, januari 11, 2009

lite avskrivning. skönt och välbehövligt.

Top 3, Saker-jag-stör-mig-på-just-nu:

1. Snöslasksrester Ni vet sånt som följer med skor in i affärer, bussar, tunnelbanenedgångar, osv. Så oerhört vidrigt, smutisgt och kläggigt. Det är alltid äckelbrunt, stenigt och ofta blandat med lite salt.

2. Folk som bär byxor som är för långa, vilket innebär att man går sönder byxans baksida med hälen. Oerhört fult och vansinnigt irriterande. Särskilt om man kombinerar med snöslask och snöslasksrester. Köper man verkligen byxor för att kunna ta sönder dem?

Har ingen hört talas om att vika upp?! Det här är egentligen inget jag bara stör mig på just nu, det här ligger nog på min ständiga stör-lista. Hela grejen fascinerar mig verkligen, hur gör man när byxan är så sönder att hela kanten håller på att lossna? Slänger man dem? Syr man ihop det?

Jag fattar ingenting, och verkligen inte vad det är som gör att folk lägger ner en massa pengar på att par schyssta jeans för att bara någon dag senare slita sönder dem mot gatsten och asfalt. Kan man inte bara köpa en storlek kortare från början? Gah!

3. Personer som pratar med varandra på engelska, trots att de kan svenska. Det är ok om någon utav er inte behärskar det svenska språket, men inte ok om läget är det motsatta. Det är oerhört irriterande när folk har så dåligt ordförråd att de inte kan ge varandra komplimanger, retas, diskutera eller tjabba lite allmänt utan att slänga in olika engelska fraser, uttryck och meningar HELA TIDEN.
Fy på er, ni står på min lista.

Inga kommentarer: