fredag, januari 02, 2009

The Quiz, del 2.

1. Hur gammal är du om fem år?
Närmare 30 än 20.
2. Vem tillbringade du minst två timmar med i dag?
Min familj och snart CS och JB.
3. Hur lång är du?
178 lagoma centimetrar. Not to long, not to short.
4. Vilken är den senaste filmen du sett?
Del av film: Day after Tomorrow (så oerhört tråkig, gick efter 25 mins)
Hel film: Juno (gotta love it!).

5. Vem ringde du senast?
Bruschan.
6. Vem ringde dig senast?
Bulan.
7. Hur löd det senaste sms:et du fick?
20090102 - 14:02
Gott nytt år *****! Skall bli kul att ses igen!

8. Föredrar du att ringa eller skicka sms?
Sms, jag är oerhört dålig på att prata i telefon... Alltså verkligen helkass. Jag fruktar telefonsamtal
9. Är dina föräldrar gifta eller skilda?
Väldigt gifta.
10. När såg du senast din mamma?
Hela dagen, i princip.
11. Vilken ögonfärg har du?
Blåish.
12. När vaknade du i dag?
Lite innan elva. Lovtider får mig alltid att vända på dygnet, oerhört jobbigt.
13. Vilken är din favoritjulsång?
Se tidigare inlägg.
14. Vilken är din favoritplats?
I en skön soffa, med några kuddar, en filt och en bra rulle på TV:n. Ev. kompletterat med lite tilltugg och bra sällskap.
15. Vilken plats föredrar du minst?
Där det är kallt och blött.
16. Var tror du att du befinner dig om tio år?
Jag vill inte ens tänka åt det hållet.
17. Vad skrämde dig om natten som barn?
Aliens, tack vare något vetenskapens värld-program som jag, såhär i efterhand, kanske inte borde ha sett.
18. Vad fick dig verkligen att skratta senast?
Sorgligt värre så var det nog nått Youtube-klipp eller så.
19. Hur stor är din säng?
Tillräckligt. Eller ja, neä. Har två och de tar alltid slut åt något håll.
20. Har du stationär eller bärbar dator?
Laptop är king. Särskilt på tåg.
21. Sover du med eller utan kläder på dig?
Det beror på dagsformen.
22. Hur många kuddar har du i sängen?
Två är standard.
23. Hur många landskap har du bott i?
2½.
24. Vilka städer har du bott i?
De som läst lite här vet. Precis som med jullåten.
25. Föredrar du skor, strumpor eller barfota?
Det beror helt på årstid och väder, men något jag avskyr över allt annat avseende fötter är att ha på mig skor utan strumpor. Alltså verkligen, och jag har, vad jag vet, ännu inte träffat någon annan som har samma issue.
26. Är du social?
Det sägs att jag är social och utåtriktad, jag är beredd att hålla med. Det är grymt bra för det mesta, men kan vara till ens nackdel då och då.
27. Vilken är din favoritglass?
Alla glassar har sin charm, men på sommaren måste jag säga Twister, även om det inte är en "riktig" glass.
28. Vilken är din favoritefterrätt?
Chokladpudding och grädde. Mormor har skadat mig.
29. Tycker du om kinamat?
Det blev lite för mycket av den varan i våras, men ja, det funkar.
30. Tycker du om kaffe?
Ja. Det är mycket lämpligt med en kopp då och då.
31. Vad dricker du till frukost?
Mjölk och/eller sliskigt juice-substitut.
32. Sover du på någon särskild sida?
Den kalla sidan. Oavsett var!
33. Kan du spela poker?
Jag kan tillräckligt mycket för att kunna dölja min okunskap om vissa delar.
34. Tycker du om att mysa/kela?
Det beror på med vem. Men generellt är jag för att mysa/kela.
35. Är du en beroendemänniska?
Nja, beroende av mänskligt sällskap isåfall.
36. Känner du någon med samma födelsedag som din?
Några lumparpolare om jag minns rätt...
37. Vill du ha barn?
Inte just nu, tack. Kanske sen.
38. Kan du några andra språk än svenska?
Jo, men inga balla. Typ engelska och lite tyska. Go figure...!
39. Har du någonsin åkt ambulans?
Inte "på riktigt".
40. Föredrar du havet eller en bassäng?
Så länge havstemperaturen håller sig under 22 grader så stannar jag uppe (vilket brukar innebära typ 2 svenska havsdopp på hela sommaren). Jag har blivit en sån oerhörd badkruka de senaste åren. Menmen, no big loss.
41. Vad spenderar du helst pengar på?
Kläder och film.
42. Äger du dyrbara smycken?
Inte direkt. Äger jag några smycken alls?
43. Vilket är ditt favoritprogram på tv?
Just nu; Scrubs.
44. Kan du rulla med tungan?
Ja, men bara ett varv.
45. Vem är den roligaste människan du känner?
TL från klassen ligger bra till just nu. CN är också väldigt underhållande att ha att göra med!
46. Sover du med gosedjur?
Please, no!
47. Vad har du för ringsignal?
Noah and The Whale - Jocasta (Det där sköna crescendot i slutet).
48. Har du kvar klädesplagg från då du var liten?
Inte jag, kanske mina föräldrar?
49. Vad har du närmast dig just nu som är rött?
Min sletna ursäkt till mobiltelefon.
50. Flirtar du mycket?
Nej. Eller kanske, men inte tydligt. Eller bra heller för den delen.
51. Kan du byta olja på bilen?
Jepp. Och byta däck. Och fylla på spolarvätska. Och lite andra sköna moves.
52. Har du fått fortkörningsböter någon gång?
Så rock n´roll är jag inte. Jag har kört förbi några såna övervakningskameror i för hög fart nån gång, men helt utan uppsåt.
53. Vilken var den senaste boken du läste?
Jenna Jamesons självbiografi. Förvånansvärt bra, välskriven och intressant.
54. Läser du någon dagstidning?
Jojomen. Typ DN och SvD.
55. Prenumererar du på någon veckotidning?
Nope, men månadstidning. Finns det några seriösa veckotidningar? Tips mottages gärna.
56. Dansar du i bilen?
Hur gör man det? (Allvarligt?)
57. Vilken radiostation lyssnade du till senast?
P3.
58. Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper?
Anteckningar inför tentan, har inte hållit i en penna sen dess.
59. När var du i kyrkan senast?
Midnattsmässa på julafton. Dålig präst, dåliga psalmer. En liten besvikelse faktiskt, hade hoppats på mer av Svenska Kyrkan.
60. Vem var din favoritlärare på högstadiet?
Zoegas-Jakob.
61. Hur många par skor äger du?
9-10? Ingen vidare koll där direkt
62. Har du något speciellt kännetecken?
Jag hörs nog lite mer än jag skulle vilja.
63. Samlar du på något?
Sköna kommentarer som jag ytterst sällan får användning för.

Inga kommentarer: