onsdag, juni 03, 2009

And on the lazy days the dogs dissolve and drain away.


Ikväll var det en hemtenta som skulle skrivas. Detta ackompanjerades med improviserad spritfest och musikavnjutning i korridoren. Fantastiskt trevligt var det, ni borde prova! Inget gör er hemtenta bättre och roligare att läsa än en stadig småfylla och god musik i fint sällskap!

Annars är kursen avslutad i och med denna hemtenta som lämnas in imorgon (förutsatt att man blir godkänd, vilket känns lite tveksamt hos vissa, beroende på alkoholpåverkan), och nu är det bara en kurs kvar innan vårt sena sommarlov tar sin början. Det känns bra, men samtidigt lite tråkigt eftersom många av mina närmare vänner här på skolan försvinner till Linköping på fredag.

I dagarna avslutades Millenium-trilogin och en enorm Salander-abstinens infinner sig. Vad ska jag nu läsa? Förslag mottages tacksamt! Imorgon blir det fys, (kanske engelska om jag pallar gå på den) och presentköp till min lillebror som snart tar studenten. Jag har lite tankar om vad som ska inhandlas, men kan inte riktigt spika något förrän jag varit inne i stan och kollat in sortiment och butiker.

I veckan har jag förresten för första gången någonsin fått höra att jag har en snygg kropp och är vältränad och dessutom av flera personer, oberoende av varandra. Jag är inte den som är speciellt ytlig och så men det är ju alltid kul att höra, särskilt när det är första gången. Året på skolan verkar ha haft avsedd effekt även fysiskt! Skönt med lite självförtroende-boost då och då, även om jag som sagt inte ser mig själv som speciellt ytligt lagd...

Inga kommentarer: