onsdag, juni 17, 2009

Feeling good, being awsome.

Jahaop, då verkar det vara klart och betalt. Underbart, en pojkdröm är uppfylld och jag har svårt att greppa det. Det blir mest ett löjligt flin och en glad axelknyck. Kanske det blir mer emotionellt senare? Säkert.

Snart är skolan slut och det känns grymt. Men ännu vet jag inte om det blir lov eller om det blir några extraveckor i lkpg. Det löser sig framåt dagarna här. Hultsfred kan komma i kläm och det suger ju. Hur som helst blir det midsommar hos FA och jag har stora förväntningar. Det känns bra i magen när jag tänker på det. Måste bara kolla upp hur det blir med mat och annat sådant trams.

I övrigt känns allt möjligt ganska bra. Jag är emotionellt avtrubbad (vilket är en fördel i mitt fall), jag har en skön sommar att se fram emot oavsett hur den utvecklas och allting är oerhört harmoniskt!

Just det, jag måste ju bara rekommendera världens näst bästa humorserie. Green Wing förtjänar en ordentlig koll av alla oss som gillar brittisk torr humor. Det är som sagt torr brittisk humor med en freakish touch. Tänk er The Office möter Arrested Development. Det är fantastiskt kul och jag har redan utvecklat en förkärlek för den psykotiska/sociopatiska Sue White. Varför dras jag alltid till Sociopater/psykopater i filmer och TV-serier?

Lite jobbiga filmklipp från Green Wing som jag tänkte slänga in här för er att kolla in:

1. Fett rolig scen från säsong 2:
http://www.youtube.com/watch?v=PiQkVhHYR2A
2. Hopplock av den världsbästa TV-serie-sociopaten Sue White:
http://www.youtube.com/watch?v=op3VWN5dEd0

Inga kommentarer: