söndag, januari 24, 2010

A man's best party happens when he dies.

Jag är han som:

- aldrig blir så full att han inte kan ta ansvar för sig själv och andra, och som stör sig på det.
- gärna ser en skräckfilm för mycket än en för lite.
- oftast är väldigt öppen för nya människor, men samtidigt oerhört fördomsfull. Och är okej med det.
- gillar tanken på att vara emo och är det i omgångar, men inte orkar med det i längden.
- i närtid har begått social och emotionell självspäkning.
- kan bli för ärlig ibland, särskilt när alkohol finns i bilden.
- hatar sig själv för tiden han spenderar framför datorn.
- har lovat sig själv att låta känslor gå före logiken. Det har fungerat illa, no surprise.
- ofta pratar alldeles för mycket och vid fel tillfällen och vet om det.
- köper alldeles för mycket film, men unnar sig det.
- analyserar allting alldeles för mycket, vilket brukar ställa till en massa oreda.
- som börjar bli lite trött på grönt.
- oroar sig för mycket om sin framtid.
- får höra att han sprider glädje till sina medmänniskor, och tycker det känns fint.
- är en hopplös romantiker, men inte har något för det eller ens vet varför.
- sätter The Darjeeling Limited framför Life Aquatic.
- borde plocka bort Fanfanfan ur sin Spotify-lista, men som inte kan.
- med stor framgång använder YouTube-filmer för att liva upp vardagen.
- kopplar enskilda låtar eller hela album till sådant som betyder något särskilt för honom.
- är alldeles för självkritisk.
- har onaturligt svårt för snöslask, framförallt när det blandat sig med gatsalt och grus.
- har hört att han är lik: 1. Elijah Wood, 2. Neil Patrick Harris, 3. Senaste Idol-Erik.
- tränar mest för att han måste och för att det inte finns så mycket annat att göra.
- har 98 t-shirts i sin garderob, men inte en enda svart kostym.
- inbillar sig att det finns folk som läser den här bloggen.
- måste sluta bry sig så jävla mycket.


Förresten, min något skämmiga favoritlåt just nu är den här. Orsaken till det är den här videon, som innehåller just den låten. Videon och låten(texten framförallt) får mig att känna vind i seglet och en stark vilja att bara göra det jag ska göra. Jag är den bästa människan som någonsin har levt, jag föddes för att ge!

1 kommentar:

Sofie sa...

..och jag tycker så mycket om dig för den du är. Känns som att vi är väldigt lika. Tänker på dig och hoppas verkligen att du kommer att få det bra på dina nya äventyr. Håll bloggen uppdaterad min vän. -Sofie