söndag, mars 07, 2010

Gonna rise up, find my direction magnetically!



Jag är ju inte mycket för det här med små korta inlägg, lite för sakens skull.

Men nu gör jag ett undantag, mest för att trycka på att det just nu finns en låt som spelas alldeles för hårt på både Spotify och min iPod. Det är en av låtarna som figurerar i Into the Wild. En film som jag fullkomligt älskar, och som har ett helt fantastiskt soundtrack som är särskilt skrivet för just den filmen. Låten ger mig den där härliga känslan som bara vissa låtar kan ge. En känsla av förtröstan, framtidstro och hopp.

Filmen i sig berör mig något oerhört och hör verkligen till en av mina absoluta favoritfilmer. Kanske är det därför som även låten och soundtracket i sin helhet ligger mig så varmt om hjärtat, men faktum kvartstår. Låten är underbar och filmen kan ses om och om igen.

"Låten" heter Rise och finns i YouTube-klippet ovan och hela albumet finns att lyssna på på Spotify här! (Där rekommenderas även låtarna Society och Hard Sun...)

Och slutligen, för att göra min insmugna topp-3-lista komplett så måste jag ju ändå nämna att världens tredje vackraste skådespelerska finns att beskåda i nämnda film.

Inga kommentarer: