tisdag, mars 16, 2010

I never know anyone at the party, and I´m always the host.

Nu när jag är tvångsledig så har jag i stort fyra saker att göra på dagarna, förutom att städa, diska, tvätta och besöka vänner när de har möjlighet.

* It´s Always Sunny In Philadelphia

Efter Arrested Development trodde jag att det skulle dröja länge innan jag hittade en TV-serie som skulle få mig att skratta lika mycket. Det gjorde inte det, It´s Always Sunny In Philadelphia har tagit mig med storm och jag kan precis som vanligt när det gäller lysande TV-serier, inte slita mig.

Det kan vara en av de sjukaste (i kontexten "rolig") TV-serierna jag sett och karaktären Charlie är tamejfasen det bästa jag vet just nu. Fem säsonger skall plöjas innan emigreringen och jag är på god väg att nå det målet.

* Träning

Dödsintervallpass i backarna som leder upp till mitt hem, monsterpass på gymmet på galgberget eller längre löppass till havet och tillbaka. Äntligen har jag tid och lust till träning med ordentlig regelbundenhet. Träningsvärken är min vän och den obligatoriska bananen och glaset med Oboy’ efteråt, smakar bättre och bättre för varje gång.

* De Ovanliga och De Ovanliga 2

Man kan läsa böcker också, och när jag och mamma var på besök hos hennes moster så hittade jag två böcker i hennes bokhylla som jag fastnade för direkt och fick låna med mig hem. Två oerhört fascinerande böcker om människor som på olika sätt går mot strömmen, kör sitt eget race och ofta värdesätter friheten i livet högre än tryggheten i samhället.

Böckerna är alltså samlingar med intervjuer och berättelser om ett antal av dessa ovanliga människor, eller som många av dem brukar kallas av oss andra; ”Original”. Med de här böckerna kan jag bränna mycket tid utan att skämmas. De Ovanliga och De Ovanliga 2 kan verkligen rekommenderas!

* Överdrivna frukostrutiner

När man har gott om tid på sig har man också möjligheter att gotta till det lite extra för sig. Det ser jag till att göra så ofta jag kan. Ett exempel på sådan gottig frukost kan vara:
Väl förberedda mackor med olika pålägg och något extra, typ paprika/gurka/tomat. En god tallrik All-Bran med skivad banan. Färskpressad apelsinjuice och en ordentlig kopp kaffe. Så ska en riktig frukost se ut och just nu gör den faktiskt det nästintill på daglig basis!


Och sommarlovet det ångar som ni förstår vidare. Jag hade gärna gett mig ut och åkt någonstans eller rest till nått skönt ställe, men så blev det inte och nu sitter man här och väntar på helger som snart kommer och tänker på helger som nyss har passerat, samtidigt som emigrationen smyger sig allt närmre inpå.

Inga kommentarer: