tisdag, mars 23, 2010

Skämmes!

Alla har vi saker i vår vardag som vi skäms lite för att vi tycker om eller gör. Saker som kanske inte riktigt är okej i ens umgängeskrets, saker som kanske är hopplöst gammla eller något som inte direkt passar in i din egen självbild. Något som på något vis sticker ut och får dig att skämmas lite när du tänker på det. Alla har vi våra skäms-grejer. Jag tänkte outa två av mina:


Låten Higher med Idol-Erik.
Musikfascisten inom mig kräks av det här. Fy!? Varför måste jag alltid vrida upp volymen i bilen när den här drar igång på valfri radiokanal? Jag vet inte, men varenda gång slutar det i vrål-allsång på vägarna runt Halmstad. Jag skriksjunger med i refrängen och peppar inför gympasset som kommer. Efteråt känner man sig lite smutsig, men på sätt och vis nöjd. Man känner att man har sålt sin indie-pop-själ till kommersialismen, men stämbanden njöt varenda sekund. Så kan det gå. Den är ju faktiskt lite bra... ....Brrr..

Extreme Home Makeover.
Världens skrikigaste och mest omotiverat taggade programledare ,Ty Penningtonn, gör alla TV-tittares vardag lite mer obehaglig. Alla undrar vi vad f*n han håller på med. Dessutom är hela programmet en orgie i tillrättalagda amerikaniserade gullegull-sockervadds-lyckosagor. Ändå kan man inte slita sig när skiten har slängts igång och man myser motvilligt vid åsynen av alla nymöblerade rum från Sears. Förhoppningsvis vet ingen att man kollar på det, och framförallt hur ofta man "råkar hamna framför" TV:n när det börjar...

Inga kommentarer: