torsdag, juni 28, 2007

It's a god damn arms race.

Tallin var riktigt skoj, underbar avslutning på ett "underbart" år. Vi hade riktigt roligt på båten, trots den svikande uppslutning av likåldrade :P Tallin var intressant. Maken till schizofren stad får man leta efter. På ena sidan gatan låg de västerländska affärerna på rad, medan de gamla övergivna 20-talsrucklena föll ihop på andra sidan.

Jag har äntligen lyckats ta tag i mitt packande inför turkiet. Imorgon faller de sista artiklarna ner i väskan, sen är jag redo för avfärd. 12 pers från hstd drar sig ner mot den sjukt varma solen i turkiet (~46 grader nu i veckan :S ) Ska bli skönt att komma bort och få lite färg! I vanliga fall brukar jag skjuta allting framför mig, men nu har jag varit oerhört snärtig

Fick besked om att jag blivit antagen till utbildningen för Taktisk-Operativ markstridsoffcier nu i veckan. Tack, men nej tack. Kanske säker igen nästa år, vill ge helikopter-grejen en rejäl chans först.

Filmkväll hos Maria igår, två halvlama filmer som hade god potential avverkades. Hannibal: The Rising och Texas Chainsaw Massacre: The Beginning. Jag är ju en skräckis-junkie av stora mått, men ingen av filmerna kom ur startblocken och stod och malde i samma tempo rakt igenom. Tur att choklad-/negerbollar hade bakats!

______________________________________

Årets Obehaglighet, kandidat nummer 1:

Björnen sover?

______________________________________

1 kommentar:

Anonym sa...

gbg var trevligt