tisdag, juni 05, 2007

Djungelmuck!


Sådär, sista tältnatten är avklarad, sista anfallsrörelsen fullbordad, sista grönpåsen uppäten och sista patrullerande dubbelposten färdig. Djungelmucken är här och efter en halv dags vård på måndagen så är jag nu hemma i kära Halland igen. Oerhört skönt. Combined Challenge 07 som vår slutövning hette, innebar i praktiken en jäkla massa väntan, sjukt lite sömn och tempoväxlingar. I måndags gick vi ner till garaget för att påbörja avrustningen av våra kära helvetesmaskiner. Kändes härligt men jobbigt på samma gång, tror inte att jag på riktigt har insett att alltihop snart är slut. Jag kommer sakna skiten.
.
Är lite orolig/nervös/obekväm inför utdelandet av våra vitsord (betyg). Gick ganska kass för mig på slutövningen, och är i behov av minst betyget Ja-7-7 för att kunna söka helikopterpilot. Känns som att alldeles för mycket hänger på det här för att jag ska vara bekväm med situationen.
.
I veckan skall det åkas till Tyskland, jobbas, träffas och snackas. Hoppas på lite samma feeling som förra veckolovet!

Inga kommentarer: