tisdag, januari 08, 2008

Invasion after invasion.


Egentligen hade jag kunnat göra som många andra, slänga in en skum bild, citera tre meningar från en obskyr låt och vara lite emo. Det har sin charm, det skall medges, men så charmig är inte jag idag(någonsin?).
.
José Gonzales "In Our Nature" är fantastisk, och i princip den ända musik jag hittills lyssnat på i år. Jag älskar "nytt", och för tillfället finns det mycket att börja rota i, i min "ny musik"-mapp. Utöver José (som snart tas ur mappen), hittar vi bl.a. Kathy Diamond, M.I.A, Cold War Kids, Feist och Arcade Fire. Jag tackar för alla bidrag till min ständigt växande mp3-samling!
.
Min kondition har tagit en mega-smäll av julledigheten, så nu gäller det att snabbt ge sig ut i löparspåren igen, innan julflottet känner sig alltför bekvämt.
.
Under julledigheten har jag fått överraskande mycket respons på mitt bloggande, och det är ju givetvis hur kul som helst, och en morot för mig att kanske skriva lite oftare.
.
En tomhet infinner sig då och då, när man inser att man inte längre är önskvärd hos dig, en av ens närmsta vänner. Jag hade köpt det rakt av om du hade sagt som det var, förklarade varför. Denna totala tystnad gör mig bara frustrerad och ledsen.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tjena!

Trevlig blogg, har kikat lite då och då under de senaste månaderna. Jag känner mycket igen mig i din föregångna situation då jag nu är i lumpen och är mitt uppe i flygförartesterna hos rekryC. Det är kul att redan nu läsa hur saker och ting kan kännas och gå även i min framtid!

Jag har dag2 på ingång. Har du några tips? vad kommer samtalet att behandla i stora drag?

mvh özcan

we looked like giants sa...

Hej Özcan!

Kul att höra, alltid kul med berömm!

Samtalen under dag 2 kommer handla om DIG. Allt som har med dig, ditt liv, din familj, dina vänner, dina åsikter, dina tankar och dina innersta känslor.

Det är svårt att förbereda sig, och jag kan väl egentligen bara ge dig ett råd. VAR DIG SJÄLV. Mer kan man inte göra, och försöker du lura dem genomskådar de dig direkt!

Lycka till!