fredag, december 12, 2008

sthlm081212.

Ibland känner jag att jag inte riktigt orkar till. Jag känner mig uttänjd på alla håll och kanter och att jag alltid har tagit på mig lite för mycket för mitt eget bästa. Det gäller allt från vänner, tjejer, skolan och fritiden och framförallt dessa i kombination med varandra. Att jag aldrig ger mig själv lite lugn och ro förbryllar mig och gör mig bitsk och torr.

Som med årets nyårsfirande till exempel. Det finns ingenstans att hålla festen och jag erbjuder mig att kolla med husmor om det kanske skulle gå att anordna hemma hos mig. Jag gör detta och får negativt besked. Det negativa beskedet förmedlas ut till övriga, men verkar inte mottas ordentligt, för helt plötsligt ringer det folk man inte hört av på länge, facebook-grupper startas och det känns som att jag, trots att jag de facto inte kan ha det hemma hos mig, helt har tappat kontrollen över händelseutvecklingen. Kanske man borde hålla käften nästa gång, precis som många andra. Det blir ju lite enklare då. Men vem ska då vara med och ta tag i saker?

I alla fall, i såna fall blir jag bitsk och torr, trots att det i grund och botten är mitt eget fel. Nåväl, jag måste lära mig hålla käften och säga stopp till mig själv.

I vilket fall som helst är mitt liv en enda stor röra nu med FET-tentan över huvudet med för lite pluggande bakom ryggen, lite trixiga tjej-storys, studentkårsarbete och lille-julsfix. Jag känner mig tunn och utspädd, vilket hindrar mig från att njuta av julen, en happening jag annars vördar starkt.

Problemet när jag blir såhär utspädd är att jag inte tar tag i någonting. Istället slänger jag igång Spotify och spelar Kungen och slänger på mina skygglappar. Det är dåligt, men ni skulle se mina Kungen-skills!

Kanske kvällens festligheter på slottet kan lösa ut en och annan knut på repet?

5 kommentarer:

Anonym sa...

Halkade in på din blogg för över ett år sedan när jag sökte på Morfars. Satt i Oslo då och undrade vad det var för nytt uteställe hemma i Halmstad. Har därefter läst din blogg till och från och jag hyllar verkligen din musiksmak!
Har dock inte varit inne på ett tag och läst, men såg nu att du också flyttat från Halmstad till Storstan, känns som ett kul sammanträffande, dock inte så märkligt :) Det är något med din text som gör att man vill läsa mer. Kan det vara något så ovanligt som en kille som visar att ni faktiskt har känslor.. i don't know.. ;)

we looked like giants sa...

Tack så mycket! :)

Vad glad jag blir av så fina ord!

Tyvärr har ju Morfars förvandlats till ett mediokert ställe med dåligt dansgolv och alldeles för mycket folk... ;P

Ha en bra jul!

we looked like giants sa...

Förresten, är det Sofia G? :)

Anonym sa...

Nej, inte Sofia G.
Och jag antar att det finns en anledning till att man inte ska kunna lista ut vem du är? För det är rakt omöjligt att göra, trots att man vet vem de flesta i Halmstad är. Mystiskt!

En god jul på dig också :)

we looked like giants sa...

Hehe, anledning och anledning, gillar väl mest att vara halv-anonym, men klurar du lite till så är det nog ingen omöjlighet att lista ut... ;)