torsdag, december 18, 2008

Tell your friends Im losing touch!

Att terminen precis har slutat och att vi är fria i några veckor verkar ha passerat obemärkt förbi. Kanske beror det hela på att vi inte har haft någon ordentlig avslutning, ett antiklimax efter tentan igår eftermiddags. Hur som helst så är det ingen skön semesterkänsla som infinner sig, utan snarare en lakonisk "jaha?"-känsla. Kanske behöver jag komma hem till västkusten för att förstå det hela på riktigt, det kanske är enklare där än i en nästan öde studentkorridor?

Nåväl, idag har det varit riktigt duktigt härikring. Det har storstädats med dammtorkning, förnsterputs, golvmoppning och mattvätt. Dessutom har hyllor sorterats, papper satts in i sina pärmar och massa onödigt skräp slängts. Det finns inte mycket som tillfredställer mitt ordningssinne lika mycket som ett nystädat rum. Problemet är bara att lika skönt som jag tycker det är med lite ordning omkring mig, lika dålig är jag på att se till att det är så.

Imorgon är det Uppsala och nationsfest på programmet, tillsammans med några klasskompisar, vilket ska bli kul. Har aldrig sett Uppsala och det är alltid soft att prova nya saker!

Och snart är det jul, med allt vad det innebär! Jag har i hela mitt liv varit en julnörd, i år har det tyvärr kommit lite på skam, vilket innebär att jag blir tvungen att väga upp det under en mer intensiv period nästa vecka!


Justja, jag måste ju passa på att slå ett slag för musikens framtid som redan är här. Spotify!

www.spotify.com

Ett oerhört skönt, enkelt och bra musikprogram som är helt lagligt och kostnadsfritt om man vill. Blev hookad på det här av CN när han var här uppe för några veckor sen och jag är fast. Funderar till och med på att utöka mitt användande till att betala månadsavgift. Men det får nog vänta till jag sitter på fast uppkoppling utan begränsningar...

Inga kommentarer: