onsdag, april 01, 2009

This fear´s got a hold on me!


Alltså, såhär är det: Världens kanske roligaste TV-serie heter Arrested Development.

Arrested Development har lyckats glida förbi det svenska folkets medvetande mer eller mindre obemärkt, trots att det visats på svensk TV och varit tillgängligt för gratis och laglig beskådning på nätet under väldigt lång tid. I helgen fastnade jag, och som jag fastnade!

Serien handlar i stort om en oerhört (oerhört som i; "fruktansvärt asmycket") dysfunktionell familj och hur den äldste sonen försöker hålla den samman sedan deras far blivit arresterad för bedrägeri, mutbrott, svindleri, m.m. Det är en oerhört smart serie som är rolig på så många plan och är fylld med klockrena skådespelare som gör ett lysande jobb. Jag har redan plöjt igenom första säsongen och kan inte vänta på att få trycka nästa. Det är en serie som kan få mig att spontant börja skratta så mycket att det tåras i ögonen på mig, bara jag tänker på den. Så bra är det.

Om någon någonsin skulle bry sig om att lära sig mer om hur min humor är lagd så skulle jag rekommendera den här sidan:


Där kan man se alla avsnitt i fullängd.

Bra!, sa Bill.
Fett bra!, sa Bull.



Annars så är Hultsfredsbiljetter bokade!
Annars ska jag till Prag på fredag!
Annars är mitt hjärta i bra skick och godkänt av både professorer och överläkare!
Annars så hoppar samma hjärta högt (och kaffet spills på skjortan...) av en liten vink och ett av de där fantastiska leendena!

Inga kommentarer: