söndag, juli 19, 2009

Relaxed? Yes, Im trying but this fear´s got a hold on me.

Då lider veckan mot sitt slut och det är dags att på något vis summera vad som hänt den senaste tiden.

Veckans vardagar spenderades ute i vår östra skärgård där lite bra-att-ha-utbildning varvades med grillning, solning, fotboll, bad och lite festande. Riktigt schysst vecka och om jag inte hade vetat bättre så skulle man kunna tro att jag har semester.

Helgen har snabbt gått förbi med fest hos ER på lördagskvällen vilket var riktigt kul, även om mitt konto kände av det ganska rejält då jag fick betala båda taxiresorna. Kanske man kan tillgodoräkna sig det senare i sommar? Vem vet. Hur som helst var det födelsedagsfirande för ER och SM med en massa härligt folk. Vår present gjorde succé och det var riktigt kul att se hur de båda födelsedagsbarnen blev genuint glada!
Tidigare under lördagen hängde jag med min homeboy JP och A. Första gången jag träffade A och det var riktigt trevligt! Bra tjej som är lätt att tycka om! Harry Potter-film avverkades och kanelbullar åts. Sweet!

Brorsan rycker snart in i lumpen och jag kan inte låta bli att hetsa honom hela tiden. Till del för att de är roligt att tetas med ens syskon, men kanske framförallt för att det väcker så många minnen inom mig och för att jag innerst inne gärna skulle vilja vara tillbaka i lumpen. Det var en enklare tid. Jag är övertygad om att det kommer att gå bra för honom, han är en stark och stabil kille som löser det mesta.

Jag kan inte nog understryka hur mycket jag tycker om White Lies, deras album går från första till sista låt om och om igen på min dator och det är så satans starkt. Dramatisk och euforisk indierock med en mörk inramning, the way I like it! Vissa låtar får till och med ögonen att tåras, så bra är det!

Här är Spotify-länk till deras album för er som är intresserade:
http://open.spotify.com/album/7cqME0i4hbvwNEUpeJnH8V
____________________________________
För övrigt är det inte alltid positivt att läsa andras bloggar, man får lätt för sig saker och man undrar vad man ska tro egentligen. Man inser framförallt att det är viktigt hur man uttrycker sig på sin egen blogg, det är lätt att såra folk utan att vara medveten om det. Nått att tänka på!

Inga kommentarer: