söndag, juli 26, 2009

Maybe we are the damaged ones?

Okej, nu ställer jag frågan som alla normala människor inom åldersspannet 18-35 ställer sig, eller borde ställa sig. Vad i hela fridens namn har hänt med den musikkanal som en gång i tiden gick under namnet MTV? Var och när gick allting snett? Vem kan jag klandra och uppgivet men samtidigt ilsket fråga varför?

Ingen i sinna sinnes fulla bruk kan ju fortfarande hänga kvar på den kanalen i mer än 10 minuter utan att förklaras medicinskt retarderad.

Låt oss lite snabbt kolla in dagens TV-tablå för världens mest kända musikkanal:
_____________________________
Söndag 26 Juli, MTV:

06:00 MTV breakfastclub
07:00
Super pop
09:00
M is for music
10:00
MTV breakfastclub top 10
11:00
Rewind
12:00
Made
12:50
Made
13:45
Made
14:40
Made
15:30
Made
16:25
Made
17:20
Made
18:10
Made
19:05
My super sweet 16
19:30
Exiled
20:00
The City
20:25
Teen Cribs
20:50
50 cent - The money and...
21:45
From g's to gents
22:40
Fist of zen
23:05
Viva La Bam
23:30
Scarred
00:00
MTV Live at midnight
01:00
After hours
_____________________________

Denna sorgliga läsning ger alltså att mellan 12:00 och 00:00, de 12 timmar där de flesta människor faktiskt orkar slå på TV:n och kanske zappar in MTV, så blir det ingen musik alls från "Music Television". Det man får nöja sig med är meningslösa illa producerade program om skithögar till människor och deras ickeproblem och om..... Eller vänta nu. Det är faktiskt det enda som dessa tolv timmar handlar om. Och mellan alla dessa skitprogram om örkelmänniskor så matas man med lastbilslaster av reklam för Jamba och andra tveksamma mobiltjänster som folk tydligen gillar eftersom skräpet vägrar att gå i konkurs.

"Music Television" borde byta namn till "White Trash Television".
Då var det sagt.

Jag känner såklart att det är på sin plats att sätta mina I-landsproblem kopplade till MTV:s tveksamma existensberättigande i perspektiv till det som M och de andra där borta fick uppleva i helgen. Jag skulle såklart titta på MTV varje dag fram till november om det kunde garantera att du (och ni) slapp uppleva sådana situationer igen. Skönt att allting verkar ha gått väl i alla fall, bra jobbat! Här har du en som skickar iväg en tanke åt ditt håll lite då och då!

Vidare måste jag ändå bli lite positiv och passa på att haussa en film som har premiär i oktober. Jag har tidigare lovordat Smala Sussie och nu kommer alltså en liknande film av samma personer och med samma skådespelare. Helt lysande, varför ändra ett vinnande koncept? Här har ni en som kommer stå i biokö i höst!





Veckan som kommer blir den sista veckan i min kära overall innan tre veckors semester tar vid för att avslutas med ännu en resa upp till Stockholm och en fortsättning på min ganska angenäma verklighet där uppe. Man har det inte så tokigt ändå, MTV (eller WTTV?) till trots.

Inga kommentarer: