tisdag, juli 13, 2010

So let the memories be good for those who stay!

Jag måste ju ändå säga att semesterplaneraren som är ansvarig för vår semester, vem det nu är, har gjort ett ganska bra jobb ändå. Den tropiska värmen har gjort mycket nytta och hittills har lovet varit över förväntan. Igår fick jag dessutom oväntat spontanbesök av Logistikern med stort L. Kul!

Skövde blev faktiskt precis som mina förväntningar talade om. Det är sällan jag orkar hålla låda fram till morgonkvisten, men i Skövde tillsammans med killarna och tjejerna ur TJ så är det aldrig några svårigheter!

Mumford & Sons. Jo, jag tackar jag. Jag gillar ändå tanken på att jag dragits in i något sorts "Indie Folk"-träsk utan att jag märkt av det. Helt plötsligt sitter man här med några (många?) av sina favoritartister spelandes banjo, ståbas, elgitarr, synth och dragspel. Märkligt, men bra! Nedan har vi en fruktansvärt bra låt som, utan att behöva lyssna på texten, fyller en med så mycket värme och glädje. Jag uppskattar förvisso oftast texter mest i musiken jag lyssnar på. Men ibland behövs det inte. Dessutom är den tillhörande musikvideon fullkomligt lysande!

Snart ska jag prova på nattbuss. Det blir nog le spectacular! Om inte annat så är slutdestinationen alltid lika bra. Oavsett om snökaos, Stockholmsregn eller tropikvärme råder.

Inga kommentarer: