söndag, juli 18, 2010

What is simple in the moonlight, by the mornin' never is.

Fargo är en mycket bra film som jag sett alldeles för få gånger. Så fungerar jag. Jag tycker att filmupplevelsen förhöjs av att se en film flera gånger istället för att gå vidare med nästa. Det är därför jag bara köper filmer jag redan sett och det är därför många i min umgängeskrets småretar mig för att jag ibland har lite småautistisk koll på film och skådespelare. Jag tittar för mycket och spenderar alldeles för många timmar framför mina DVD-högar (som outtröttligt växer sig högre och högre).





Alltså, Fargo. En fantastisk film att påbörja avslutningen av mitt sommarlov med. Kaffe, jordgubbar och glass och JP nere i TV-källaren. Mycket bättre än så blir det inte här i föräldrahemmet. Så som det alltid har varit. Det är skönt att det fortfarande finns möjlighet till filmkväll i källaren med JP.

Kaffet är inte slut, JP har gått hem pga. jobb imorgonbitti och jag är inte mättad. Vi får se hur kvällen utvecklar sig, för jag har inget jobb att gå till imorgon. Bara ett tåg som avgår efter lunch.

Veckans senare del var som vanligt fantastiskt bra. Vädret var bättre än på hemmaplan tydligen, vilket känns fint. Och Mosebacke visade sig verkligen från sin bästa sida. Och pizza vid ån är så mycket bättre än vad det kanske borde vara. Jag älskar verkligen de senaste, och kommande, månadernas vistelser där uppe. Jag mår i alla fall väldigt bra av att vara där. Men de tar ju slut, det går ju inte att komma ifrån. Och så fort tåget lämnar perrongen så lägger det sig en kletig sakna-klump längst ner i maggropen som nån sorts dåligt icke-substitut för vad man känt de senaste dagarna. Den klumpen ömsom skriker, ömsom gnager tyst. Och det enda vettiga jag kan få ut av det, är att jag måste få ordning på det här. På hur det ska bli till hösten.

Imorgon är det tåg och flyg på nytt. Låt oss hoppas att en transition time på 35 minuter på Charles De Gaulle är tillräckligt för att ta mig dit jag ska. Annars kan det bli en intressant inledning på nästa fas i min utbildning!

Jag tror jag ska ladda min iPod lite extra, utifall att.

1 kommentar:

Anonym sa...

höstmys i höst?