lördag, juli 24, 2010

Scare your son, scare your daughter.

Varför inte en modern klassiker?




Nästa vecka börjas det. Pirrigt!

Charles De Gaulle upplevdes i maxfart och jag har aldrig varit så nära att missa ett flyg. Det är märkligt hur kort transition time man får på en av Europas största flygplatser (som dessutom, enligt fransk tradition, är värdelöst skyltad), när jag ibland kan få spendera två timmar i Köpenhamn. En spänning i livet jag kan vara utan.

Höstmys i höst? Ja, gärna. Filtar, kaffe, varm chocklad, te, bullar, film, vindpinat regn på fönsterrutan, promenader från ICA i ordentliga jackor och vantar och skymning framåt femtiden! Men framförallt utan gnagande osäkerhet. För övrigt verkar nämnda höst redan ha börjat titta fram. Vart tog värmen vägen? Nåja, det kan kanske vara behagligt att slippa ta på sig långkalsonger och långärmat underställ, under en flamskyddad overall, i 35-gradig värme.

Oavsett om hösten har kommit eller inte så ska jag släpa mig till stranden idag. Förvisso inget strandväder, men det ska bli kul att träffa AA. Och kanske få till ett besök på After Beachen!

För övrigt måste jag nog börja bokföra mina utgifter. Alldeles för mycket pengar försvinner på skit. Skit som må vara välsmakande, men det är inte OK att nästan gå back varje månad på den inkomsten jag har. Förvisso har sommaren inneburit en del extra utgifter med resor och annat bös, men allvarligt talat, nu får det räcka.

Inga kommentarer: