torsdag, februari 14, 2008

"Then they splashed into the deep blue sea, it was a wonderful splash!"

Idag fick jag en alla hjärtans dag-present som hette duga. Jag fick ett positivt besked om min ansökan till drömjobbet. Nu återstår bara en sista läkarundersökning innan jag tagit steget över tröskeln. Just nu står jag och balanserar oroligt.

För mina känslor kring det här ämnet är oerhört splittrade. Å ena sidan är jag överlycklig, nu kan jag nästan ta på allting som jag så länge drömt om. Det är en helt surrealistisk känsla som gör det svårt för mig att visa hur glad jag faktiskt är. Jag kan inte greppa det.

Dessutom vet jag att ju högre upp jag låter mig bäras upp på rosa moln, desto djupare blir fallet om jag skulle ställa till det för mig på läkarundersökningen. Dessutom gillar jag inte att sälja mjölken innan kon är skjuten, det är lite väl, hur ska jag uttrycka mig....Själväckellureriblähä.


I tisdags köpte jag för övrigt en alla hjärtans dag-present till mig själ i förväg, eftersom jag förutsatte att ingen annan skulle göra det. ALLA tio säsongerna av Vänner, paketerade i en stilfull svart box-förpacknings-grej. Resten av mitt livs alla sjuklingsperioder är räddade, jag ångrar ingenting, jag älskar den och vill ha många barn med den.

Världens bästa impulsköp.

Inga kommentarer: