söndag, maj 10, 2009

Summer´s gonna take the pain away!

Då var veckan så gott som över och det har varit en vecka som verkligen inte har passerat obemärkt förbi. Jag tog äntligen tag i mitt ok och även om jag precis som förväntat blev nedskjuten och avsågad så känns det faktiskt riktigt bra. Nu slipper jag grubbla på det där mer. Nu kan jag skjuta bort det där på riktigt och försöka lägga energi på bra saker istället. Mitt glada jag har börjat titta fram igen och det är oerhört skönt, han har inte varit framme på ett bra tag.

Varför-frågan har såklart passerat min hjärnbark både en och två gånger och det tycker jag ändå att jag har rätt till att undra, särskilt med det oerhört definitiva besked jag fick som bara skrek ut en inbjudan till frågestund. Men samtidigt valde jag att inte gå den vägen. Jag orkar fan inte rota i det där mer, det är som det är nu och valet är gjort oavsett om jag förstår varför eller inte.

Sjukdom har slagit rot i min hals under veckan och på nytt påvisat hur snabbt jag känner mig degig och otränad. Det räcker med 4-5 dagars uppehåll från den dagliga motionen för att jag ska sitta och ta mig själv i bilringarna och må dåligt. Ser fram emot första löppasset på länge.

I fredags var det mässdans med Rockabilly-tema och det var riktigt kul enligt väl inslagen rutin. Kanske blev det någon spritdrink för mycket för igår var det betongkeps och sympatipittsa i Vasastan som gällde. Lördagen trodde jag skulle gå i lugnets tecken, men blev inringd tillsammans med några killar från slottet till en trevlig lägenhetsfest i Solna. Det var schysst och det är alltid lika trevligt att träffa folk man inte känner sen tidigare!

Idag har det varit lite shopping i Barkarby med boysen. En tröja, ett par badbyxor och en Fjällräven-väska lyckades jag knipa. Ikväll är det förberedelser för nattens bravader. Då bordar vi flyget till Italien där vi kommer att spendera 5 dagar i taktikens, solens, matens och vinets tecken. Lite rättvisa har jag lyckats hitta i livet ändå.


Allt är gott, och jag mår bättre nu än på väldigt länge. Tack för det!

Veckans Spotify-kung(Don´t mind the asfula video, lyssna på låten):


Inga kommentarer: