söndag, maj 03, 2009

Let's see how smart you are when the canine come!

Rage Against the Machine har fått en väl avpassad revival™ här på laptopen. Det känns att det verkligen är på tiden att jag får höra in lite aggressiv, arg och intensiv musik. Musik är ju som ni alla vet en stor faktor i mitt liv och ett band som RAtM går ju ingen oberörd, så ej heller mig. Det är verkligen skönt att kunna få utlopp för en hel del uppdämd frustration.

Tack för det Spotify och Zack de la Rocha!



Annars har jag nu tagit tag i att läsa in mig på lite populärkulturella böcker som det pratas om i populärkulturmedia. Snabba Cash är nyss avklarad och knappt har juggedialekten lämnat mig förrän jag slänger mig in hos Mikael och Lisbeth i Män som hatar kvinnor. Eftersom laptopen inte har hängt med de senaste tågresorna av främst logistiska anledningar så har pocketboken blommat ut som ett bra substitut! Läsningen var ju en gång i tiden en stor del av min fritid, kanske kan jag lyckas locka tillbaka läslusten med lite SJ-stimulerad lästid?

Valborg spenderades i Lund i goda vänners lag. Det blir nog en repris nästa år, kanske med lite andra ingångsvärden, men gärna med samma sällskap! Hur som helst har jag till nästa besök fastställt att det går att sova i en garderob om behovet åter skulle infinna sig! Inga konstigheter, även om luftkvalitéten sjönk framåt småtimmarna...(!) Resten av helgen innefattade ett besök hos frisören, robinson och film hos CS och JB, läggning av tryckförban på mamma och segelflyg. Det var en schysst helg utan för stora pretantioner.

Hur veckan kommer utveckla sig återstår att se, jag inväntar allt annalkande med ett galet lugn. Det kommer oavsett vad som händer bli intressant. Tveklöst!

Inga kommentarer: