lördag, maj 16, 2009

There are roads left in both of our shoes.

Hemma från Italien så sitter jag nu på den värsta bonnabrännan som siktats norr om Salerno. Det är så grovt att det kan bli tal om att besöka solarie i syfte att lindra övergången mellan knaperstekt ansikte till tröj-blek bringa. Italien var annars riktigt grymt, kommer definitivt återvända fler gånger. Och då särskilt Rom, även om det bara blev en kväll och en natt där. Något som slår mig när jag nu besökt ännu ett Europeiskt land är fastställandet av hur fula man faktiskt är i andra länder än de skandinaviska. Det är ju både lite tragiskt och lite gött.

Framför mig väntar en kortvecka och sen en långhelg i Hstd. Jäkla skönt med både lång tid borta från hemmet och snart en bra tid borta från skolan. Det behövs. Distans är det som behövs till mångt och mycket och just nu känns det helt rätt.

  • Top-3-saker jag funderar på just nu:

1. Hur blir nästa vår? blir det tyskland eller östergötland eller västergötland?
2. Varför blir jag alltid bara kompis med tjejer, trots att jag gör mitt bästa för att undvika det?
3. När ska förkylningen från helvetet släppa så min kropp slutar förfalla?

  • Top-3-saker jag stör mig på just nu:

1. Tonåringar med små högtalare kopplade till sina mp3-spelare som spelar dålig musik i offentlighetens heliga tempel.
2. Idioten som själ huvudbonader här på skolans fester. Inklusive min.
3. SJ:s hemsida. Oerhört uselt.


Förresten, jag har typ 10 besökare om dagen, men aldrig några kommentarer.
Whataap with that? Don´t be a stranger!

1 kommentar:

Anonym sa...

S Vikström här, jag tittar in med mycket ojämna mellanrum när jag kommer ihåg. Hoppas allt bra med dig!

Kram