söndag, mars 11, 2007

How to demolish and entire civilization and still feel good about yourself.


Ja, söndagsångest is the shit, och idag är den värre än på länge. Nästa vecka kommer spenderas i Villingsberg, eller Villingsnam som vissa kallar det. Fy vad jag inte tycker om att resa och riva förläggning, men likväl måste jag göra det och det är ju det som är den feta baksidan med det här livet. Liksom att få sig sjukt lite sömn, göra sina behov ute i skogen, fempunktstvätta sig istället för dusch, och käka frystorkat 3 gånger om dan. Dessutom kommer jag få fetingutskällningen av både löjtnanterna och majoren, pga av att jag återigen lyckats supa bort ett par comtacs(hörselskydd). Denna gången säkerligen stulna, men det spelar ju ingen roll i sammanhanget, jag kommer få en massa skit och det finns inget jag kan göra åt det, rätt skönt iofs, the inevitable return of the great utskällning typ.
.
Att hitta ny musik har blivit mitt nya kall, men det är svårt när man bara har tillgång till några halvsunkiga hubbar och är för lat för att lära mig att använda torrents. Men vill ändå gärna slå ett slag för Great Lakes och framförallt låten Farther, visserligen kommer ni säkerligen ändå inte kunna få tag på den, så vad spelar det egentligen för roll.
.
Helgen i stort var väl sådär, trevligt att träffa folket på Mårtensson, men mycket mer än så var det faktiskt inte. Kände mig för första gången lite gammal och det wasn't pretty... En sak som däremot varit bra med helgen är att jag åter har insett hur bra Sufjan Stevens verkligen är, han slår verkligen rakt i magen. Perfekt att må bra till, perfekt att må dåligt till. Sufjan är grejen en höst-vinter-vår-helg som denna.

1 kommentar:

Anonym sa...

sufjan stevens - that dress looks nice on you