lördag, mars 10, 2007

I’m the hopeless son who’s hardly there, I’m the open sign that’s always busted, I’m the friend you need, but can’t be trusted.




Det finns två podcaster som jag gärna lägger ner lite för mycket tid på. Först och främst, www.askaninja.com Urkul 3-minutersavsnitt lett av en ninja, som svarar på tittarnas frågor. Right on. Härlig dialog och jag älskar hur skaparna verkligen har hittat ninja-känslan. Så parodiskt att det blir trovärdigt.
.
En annan podcast som jag länge legat bortglömd i "mina favoriter", men som nyligen återupptäcktes är ju www.hopeisemo.com Emo är grejen och Hope gestaltar det så sjukt bra. Samma sak där, skaparna har hittat emosarnas kärna och utnyttjar det väl. Jag längtar redan efter nästa avsnitt!
.
Igår var det Mårtensson, och jag har haft roligare. Men det var kul att träffa folk och snacka lite. Däremot var det inte kul att höra hur oerhört dåligt det "svenska" dansgolvet har blivit. De spelade enbart okända schlagers HELA kvällen. Jag spydde. Dessutom spyr jag på hur man kan behandla folk. Jag blev rent ut sagt vansinnig när jag hörde hur illa däran du är, och hur du har det. Totalt obegripligt.
.
Ikväll är det schlagerfinal, och jag är kluven. Eftersom många av mina kompisar vill se det, och jag är ensam hemma utan planer på att gå ut så kommer det nog bli liten sittning här i huset. Problemet är ju bara att jag spyr på det mesta vad gäller hela harranget, och det är enbart Luuk som får mig att ens kunna tänka tanken att se skiten. En skräckfilm ikväll hade ju varit trevligt istället, men nu är jag en toffel mot mina vänner, åt båda hållen, och mina vänner tofflar musses och b&b(jodå, det kommer nog bli äldre folk idag, det tror jag med), såatteh. Nåväl, heja Luuk.
.
På måndag inleds renoveringen av vårat badrum, det var verkligen på tiden. Och jag är 20 år om mindre än en månad.
.
Om det är på tiden eller inte har jag svårt att bestämma mig för.

Inga kommentarer: