tisdag, maj 01, 2007

I think you should know you're his favourite worst nightmare!




Idag är det Sveriges löjligaste och meningslösaste helgdag. Första maj är så totalt urlakat och jag förstår inte hur folk kan sluta upp till samma j*vla demonstrationståg år ut och år in. Tyvärr tar man gärna inte upp det till diskussion, särskilt inte med de äldre. För de är första maj någonting heligt, en relik från tiden då det var kontroversiellt att säga emot statsmakterna och ifrågasätta staten.

För inte har väl första maj någon som helst effekt? Demonstrationerna har blivit alldeles för slentrian, och varje år ser vi glesare och glesare tåg som står utanför kommunfullmäktige med samma återanvända slagdängor. "Mer skatt åt borgarna", "Satsa på vården!!", "Kortare arbetsdagar!", "Klasskamp!". Helt ärligt, vad tror demonstranterna? Att kommunråden står darrandes bakom gardinerna uppe i kommunhuset helt lamslagna av vänsterrörelsens slagkraftiga krav och behov? Inte då, alla vet att det är exakt samma visa varje år, vare sig det sitter borgare eller sossar vid makten, och framförallt att ingen kommer att bry sig den andra maj.

Neä, allting är bara en pinsam arbetarnostaglisk dröm som sitter alldeles för djupt rotad i landet falukorv för att den ska genomgå någon typ av ifrågasättande.

Usch och fy, avveckla första maj säger jag. Istället kan ni väl demonstrera när ni verkligen har något att säga?

Igår var det valborg, ganska kul faktiskt, tackar förfestgänget för sällskapet och Calle för rundturen på stan! Ikväll bär det upp till Skövde och imorgon drar vi ner till Revingehed igen. 9 dagars krig med tillhörande helgtjänst. Jag ska inte ljuga, jag tycker det är svinskoj att åka stridsvagn men det tar fan emot när man vet att man ska "sova" i tält i 9 dygn. Tur att jag har klippt mig, klarade knappt av en vecka utan ordentlig dusch med den kalufsen, nu kommer det bli enklare. Igår blev mina pilotdrömmar lite vattnade och gödslade igen. Härligt med positiva omdömen och utsikter. Helikopterpilot hade ju varit skitnajs!

Inga kommentarer: