fredag, februari 09, 2007

back to the future.


Det här med framtiden är ju sjukt jobbigt. Vad händer efter den 21:a juni? Muckresa? Resa med kompisar? Jobba? Plugga? Pilotutbildning? Officersutbildning? Statsvetenskap i Lund? Panikleta sysselsättning mitt under högsommar?
Det finns nästan för många alternativ för den kategorin människor som jag gärna placerar mig själv i, den typen av människor som gärna ser många alterativ, men har svårt att prioritera bort saker. Hur som helst börjar dagen-d närma sig. På måndag drar jag till huvudstaden för att snacka med psykolog och rota lite i huvet, för att kolla om man passar in i mönstret för JAS-piloter. Efter att ha klarat de mentala testerna känner jag nu att inget kan gå fel. Det får bli som det blir, jag har gjort det jag kunnat nu.
...
Dessutom är det dags att anmäla sig till högskoleprovet. Superkul.
Gah, jag skulle vilja ha en fjärrkontroll a´la Adam Sandler-style och pausa livet/alt. spola tillbaka till förra sommaren. Det vore glassigt.
...
Veckan som gick var maffig. Sena kvällar ( =lite sömn i vanlig ordning), stora smällar, tår och öronsnibbar under fryspunkten och både haverier och succéer. Hotel Alpha har gjort sig ett namn, men Kråk är över för den här gången och jag är den siste att klaga. Lov är på G och jag hoppas på lite av varje. Ska försöka slänga igång videoredigeringen, men det vet vi ju hur det brukar gå. Jag kan utvärdera mig själv på den punkten.
...
Och Albin är i Thailand nu, fyfan säger jag.
natti.

Inga kommentarer: