lördag, februari 03, 2007

I aint got time for your average teenage-drama!


Jag vet inte vad det är som gör att man fastnar för ett så typicaly cheesy drama som The OC. Kanske är det de snygga människorna, det härliga bildspråket med de underbara panoramorna, det underskattade soundtracket, eller the wity dialouge.

Hur som helst är jag fast, och härom månaden gick det så långt att jag köpte första säsongens dvd-box. Humhum, kanske inte ett av mina stoltaste ögonblick, men thats me, det finns inget bättre än att få en vass replik levererad till en av Seth Cohen, dagen efter en tung utekväll. Det är jag och alla 9:e-klassare. Att säsong 4 snart är slut i USA och därmed på min iPod, gör egentligen inte så mycket. 4:an har överträffat alla mina förväntingar, men det var kanske ingen long-shot. Jag är tydligen den enda människan under 20 som tycker att Mischa Barton mycket väl kan vara världens sämsta skådespelerska.


Igår såg jag en typisk Simonfilm hemma hos maria, "Thank you for smoking" ( http://www.imdb.com/title/tt0427944/ )

Det är såna filmer man bara älskar, underbar handling, sköna skådisar och framförallt ett bildarbete och en dialog to die for. Rekommenderas starkt. En klar 4 & 3/4.


Annars rullar livet på allt snabbare, 5 månader kvar i det gröna, och livet efter MUCK känns mörkt och oerhört svårt. Värplikten har varit ett utmärkt sätt att fly från det riktiga livet. Jokke och Krille drar iväg längs transibiriska järnvägen på tisdag, och det är sånt jag saknar. Att kunna dra iväg utan krav eller bekymmer. Igår var sista kvällen med dem på länge, och det kändes helt ok, det känns att jokke behöver det här.


På iPoden spelas det just nu väldigt mycket The Knife - Silent Shout. Hela albumet är en kaskad av sköna texter och mys-obehag-värme-slingor. Dessutom har vi hittat en gammal goding i Beastie Boys - Ch-Check it Out! Inget just nu gör mig gladare än USA-trions kaxiga låtar och i synnerhet deras texter/ordlekar.
Eller jo, At The Bottom of Everything med Bright Eyes. Conor Oberst gör varje 3-timmars bussfärd längs nissastigen uthärdlig. Den blir ALDRIG gammal.


Inga kommentarer: